Психология на цветовете на обувките

Психология на цветовете на обувките

Какъв цвят обувки предпочитате? Класическото черно, кафяво и спортно бяло или обичате да се откроявате сред тълпите с нещо по-ярко, забележително и изцяло подчертаващо буйния ви характер?

Оказва се, че зад наглед обикновения избор на цвят стои цяло психологическо проучване, което поддържа гиганти като Nike и Adidas, произвеждащи маратонки за мъже и жени, на върха на обувната индустрия. Изборът на цветова гама никак не е случаен и не се прави за секунди. С производството са натоварени множество експерти, включително и цели отдели, чиято задача е да правят проучвания върху психологията на нюансите и да предсказват какъв цвят точно би закупил днес съвременният човек.

Цветът на обувките в миналото и днес

Само преди 50 години, изборът на обувки е бил значително опростен откъм цветове. Хората са залагали на комфорта и класическата визия, която в повече случаи била в задължителното черно или кафяво за официални обувки и стандартно бяло за спортните модели. С навлизането на поп културата и бунтарството през 80-те и 90-те години, предпочитанията за цветовете на обувките драстично започват да се променят и тепърва навлизат първите цветове, сред които синьо, червено, зелено и т.н.

Така неусетно достигаме и до днес, с умело подбраните цветови комбинации и тематичните серии обувки по филмови заглавия. Компаниите се наложи рязко да обърнат повече внимание към днешните потребители и тяхната психология. Днес, когато конкуренцията е по-ожесточена от всякога, а хората не ходим никъде без смартфон в ръка е необходимо създаването на нещо конкурентно и специално, което да впечатли потребителите и да продава!

Какво мислите за комбинация между лилаво, светлооотразително зелено и тъмно синьо? А за велур, съчетан с искрящо оранжево и електриково розово? Малко прекалено или пък не! Много от новите колекции на прочути имена като Nike, New Balance и Reebok са достъпни точно в такива цветове. Защо ли? Ами защото точно това се търси, прави впечатление и се продава. А основната цел на големите компании е да проектират дизайни в цветови комбинации, които ще впечатлят потребителите и те ще се избият да ги притежават.

Психологията зад избора на цвят обувки

Около 90% от случаите, изборът на нови обувки се основава именно върху техния цвят. Според експерти и множество проведени проучвания съществува значителна връзка между начина, по който възприемаме цветовете и нашите емоции. Цветовете и техните комбинации могат да ни подействат успокояващо или пък мотивиращо и адренализиращо. За това и не е учудващо, че психологията на цветовете се прилага, при това доста успешно и при обувките, като основната задача е да предизвикат определена емоция.

Например белите маратонки често се свързват със спорта и в частност тениса. Един от най-използваните цветове сред маратонките за бягане New Balance е сивият – цвят, напомнящ за асфалтовият път за бягане. Цветът каки, който също нашумя предизвиква дързост, но и отдаденост към точно определен стил и дейност. Червеният цвят на маратонките пък подчертава идентичност и отвореност към предизвикателства. Нашумелият напоследък неон нюанс, в който се открояват новите модели на Nike предизвиква у нас сякаш физическо докосване от силна емоция и прилив на адреналин.

Зад всяка модерна цветова комбинация сред новите модели обувки стои умело психологическо прочуване, насочено към това точно каква емоция ще предизвика избраният цвят или неговата комбинация с други. И така към какъв цвят се насочвате най-вече вие при избора на обувки? Разгледайте най-новите оригинални предложения в магазина на MixShop.bg.

Други блог публикации